Zápolíte s vyplňováním profilu? Mluvit o sobě možná nepatří mezi vaše nejoblíbenější činnosti, ale dobře vytvořená prezentace vaší osoby výrazně zvýší úspěch při navazování spolupráce. A to už za těch pár chvil vyplňování stojí.
Jak jednotlivé části co nejlépe vyplnit?
· Název profilu
Název profilu musí přesně vystihovat to, co děláte. Díky správnému vyplnění budete dohledatelní. Také je to první část osobní prezentace, na kterou potenciálnímu klientovi padne zrak a rozhodne se, jestli stojí za rozkliknutí. Pokud máte širší specializaci, vypište pro lepší dohledatelnost všechna vaše zaměření. Pozor ale pokud jsou obory moc odlišné, naopak by vám to mohlo uškodit, protože zbytečně roztříštěná specializace nebudete vypadat důvěryhodně.
JAK ANO ✓
Překladatel a lektor španělského jazyka
JAK NE ✕
Specialista marketingu a stavební projektant
· Fotografie
I v online prostředí je dobré zachovat osobní přístup. Vidět, kdo je na druhé straně, je důležité. Volte nejlépe aktuální fotku vašeho obličeje. Mějte na paměti, že se jedná o vaši pracovní prezentaci, fotky z provozování koníčků nebo z dovolené se úplně nehodí.
· Dovednosti
Vše, co nabízíte, vypíchněte v kolonce dovedností. Jen díky tomu vás potenciální klient bude schopný bez potíží najít. V tomhle případě nebuďte zbytečně kreativní, ale používejte zažitá klíčová slova, pod kterými budete k nalezení.
· Osobní představení a relevantní zkušenosti
Osobní představení není tak docela o vás. Je hlavně o tom, s čím můžete klientovi nebo firmě pomoct. V náhledu profilu se zobrazuje přibližně 200 znaků z celého představení. Dejte si na nich proto záležet a vypíchněte to nejdůležitější, čím můžete klientovi vytáhnout trn z paty.
Ve zbylém prostoru je místo pro vaši osobnost a pro vše, co považujete za podstatné. Nemusíte být přehnaně skromní, ale rozhodně si prezentaci nijak nepřikrášlujte. Při psaní myslete opět na čtenáře a dělte text do odstavců, které usnadní čtení.
Při vyplňování profilu také nezapomeňte uvést všechny vaše relevantní zkušenosti a úspěchy. Reálné příklady a čísla toho o vašich schopnostech poví mnoho.
· Osvědčení a certifikace
Sebevzdělávání je to, co vám dává konkurenční výhodu. Díky němu neustrnete na místě a zvyšujete svou profesní hodnotu. Do profilu si nahrajte veškeré certifikace, které jsou pro obor relevantní a pro potenciálního klienta zajímavé.
· Pracovní zkušenosti, reference a vzdělání
Uvádět všechny pracovní zkušenosti nebo ne? Spíše zvolte jen ty, které mají souvislost s vaším oborem. Zato je ale vyplňte opravdu pečlivě. Uveďte nejen svou funkci a co jste měli na starosti, ale také to, co se vám na této pozici zadařilo. Důvěryhodnost zvýšíte, když si ke každému projektu necháte potvrdit referenci přímo od klienta.
Stejně jako nemusíte uvádět veškeré práce a brigády, kterými jste za život prošli, ani školy nemusíte vypisovat všechny, pokud nesouvisí s oborem. Střední školu tedy uvádějte jen v případě, že má na váš obor návaznost.
A na závěr ještě kontrola
Vůči svým chybám býváme občas trochu slepí. Proto doporučujeme, abyste nechali profil zkontrolovat čerstvým nezaujatým okem. Prezentace bez pravopisných chyb je prostě základ.